Zo haalt Wijnvoordeel 400% meer omzet uit automatische e-mails

Mascha Soors

Mascha Soors

1 december 2021

PI Marketing helpt Wijnvoordeel en Koffievoordeel om in te spelen op de verschillende voorkeuren en wensen van zijn klanten, door op het juiste moment de juiste e-mails uit te sturen. Geautomatiseerd en schaalbaar. Dankzij uitgekiende datagedreven flows en negenhonderd unieke documenten wisten we de omzet uit automatische e-mailcampagnes met 400% te laten groeien.

E-mail was, is en blijft een belangrijk kanaal voor Wijnvoordeel, om klanten te bedienen en aan zich te binden. Er is de webwinkel veel aan gelegen om mensen die één keer hebben besteld tot een tweede aankoop te bewegen. Uit data-analyse blijkt immers dat de Customer Lifetime Value (CLV) omhoog schiet na een tweede order; mensen blijven dan vaak klant. In dit proces van ‘onboarding’ is e-mail cruciaal, maar ook in andere delen van de klantreis is het een onmisbaar marketinginstrument.

Verder lezen?

Laat je gegevens achter en krijg meteen toegang tot het volledige artikel én de presentatie die exclusief bij te wonen was op Shopping Today 2021.

Laat je inspireren en ontdek hoe deze case jou kan helpen bij het verhogen van je omzet!

Meer weten over automatische e-mail?

Wil jij jouw e-mailmarketing ook laten inspelen op de voorkeuren en wensen van je klanten? Mascha Soors vertelt je er graag meer over!

Klaar om te downloaden!

Leuk dat je interesse hebt in deze case van Wijnvoordeel.nl

Download hieronder de presentatie of lees op je gemak de hele case nog eens door.